Świeradów-Zdrój

Program współpracy z organizacjami na lata 2014-2015

2014-12-04 13:38:20
A+ A-
Uchwała Nr XLII/201/2013 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 27 marca 2013 roku

w sprawie: uchwalenia Programu współpracy Miasta Świeradów-Zdrój na lata 2014-2015
 z organizacjami pozarządowymi, podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z
dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 5a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 231, poz. 1536 z późn. zm.).

Rada Miasta Świeradów-Zdrój uchwala, co następuje:

Niniejszym uchwala się Program współpracy Miasta Świeradów-Zdrój na lata 2014-2015 z organizacjami pozarządowymi, podmiotami, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie stanowiący załącznik nr 1 do uchwały.

§1
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Świeradów-Zdrój.

§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem 01.01.2014 r. 


UZASADNIENIE
Zgodnie z art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 231, poz. 1536 z późn. zm.) organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego uchwala dwuletni program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, o których mowa w art. 3 ust 3 tej ustawy, tj. osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego oraz stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego.
Przyjęcie przez Radę Miasta Świeradowa-Zdroju „Programu współpracy Miasta Świeradów-Zdrój na lata 2014-2015 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie” stanowi podstawę do udzielania w roku przyszłym dotacji dla podmiotów, o których mowa w przedmiotowym Programie.
Zakres zadań, które będą realizowane przy współpracy z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, obejmuje w szczególności zadania publiczne w zakresie:
 a) upowszechniania kultury, 
 b) upowszechniania kultury fizycznej i sportu,
 c) turystyki, krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży,
 d) ratownictwa i ochrony ludności,
 e) integracji osób niepełnosprawnych z terenu Świeradowa-Zdroju,
 f) integracji środowisk emerytów, rencistów, Sybiraków i Kombatantów RP.


Załącznik nr 1 do Uchwały Nr XLII/201/2013 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 27 marca 2013 roku

Program współpracy Miasta Świeradów-Zdrój na lata 2014 -2015 z organizacjami pozarządowymi 
oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie


§ 1
Wstęp
Organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, stanowią ważne ogniwo aktywności społeczno-gospodarczej demokratycznego państwa. Organizacje te stają się w coraz większym zakresie odpowiedzialnym i kompetentnym partnerem samorządu w realizacji jego zadań. Działania podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego stanowią istotne uzupełnienie wykonywania zadań przez organy administracji publicznej.
Aktywność podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego jest istotną cechą społeczeństwa demokratycznego.
Mając na uwadze pobudzanie aktywności obywatelskiej w rozwiązywaniu problemów społeczności lokalnej Rada Miasta Świeradowa-Zdroju oraz Burmistrz Miasta, deklarują wolę współpracy z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na zasadach partnerstwa, jawności oraz ścisłego współdziałania przy realizacji zadań miasta. Instrumentem służącym do ustalenia tych zasad jest program współpracy z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

§ 2
Postanowienia Ogólne
 1. Program Współpracy Miasta Świeradowa-Zdroju z organizacjami pozarządowymi jest elementem lokalnego systemu szeroko rozumianej polityki społecznej.
 2. Program określa, formy, zasady, zakres współpracy organów samorządowych miasta Świeradów-Zdrój z organizacjami, których realizacja związana będzie z wydatkowaniem środków publicznych.
 3. Podstawą programu współpracy Miasta Świeradowa-Zdroju z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 231, poz. 1536 z późn. zm.),
 4. Ilekroć w niniejszym Programie jest mowa o:
 a) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
 b) podmiotach prowadzących działalność pożytku publicznego – należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe (w tym fundacje i stowarzyszenia) oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy,
 c) programie – należy przez to rozumieć Program Współpracy Miasta Świeradowa-Zdroju z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
 d) konkursie – należy przez to rozumieć otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy,
 e) Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta Świeradów-Zdrój,
 f) Mieście – należy przez to rozumieć Miasto Świeradów-Zdrój,
 g) Referatach – należy przez to rozumieć Referaty Urzędu Miasta Świeradów-Zdrój,
 h) jednostkach – należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne miasta realizujące zadania miasta.

§ 3
Podmioty programu
 1. Głównymi podmiotami realizującymi program są:
 a) Rada Miasta Świeradów-Zdrój i jej Komisje – w zakresie kreowania polityki społecznej miasta oraz określania wysokości środków finansowych na jej realizację,
 b) Burmistrz – w zakresie realizacji polityki wytyczonej przez Radę Miasta Świeradów-Zdrój,
 c) podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego – w zakresie realizacji zadań publicznych na terenie miasta lub na rzecz mieszkańców miasta bez względu na siedzibę.
 2. Zadania referatów i jednostek:
 a) zgłaszanie do projektu budżetu miasta propozycji zadań, które mogą być realizowane przez podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego wraz z określeniem wysokości środków finansowych planowanych na ich realizację,
 b) przygotowanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawie ogłoszenia i rozstrzygnięcia konkursów, opracowanie i przedkładanie Burmistrzowi informacji o realizacji programu.

§ 4
Cele programu
 1. Celem głównym programu jest kształtowanie demokratycznego ładu społecznego w środowisku lokalnym, poprzez budowanie partnerstwa między administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi. Służyć temu może wspieranie organizacji pozarządowych w realizacji ważnych celów społecznych.
 2. Cele szczegółowe programu:
 a) pobudzanie aktywności obywatelskiej w zaspokajaniu potrzeb mieszkańców miasta w szczególności poprzez, umacnianie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za wspólnotę lokalną oraz jej tradycję,
 b) tworzenie odpowiednich warunków umożliwiających pobudzanie aktywności społecznej mieszkańców miasta w rozwiązywaniu lokalnych problemów,
 c) zwiększenie wpływu sektora obywatelskiego na kreowanie polityki społecznej w gminie,
 d) poprawa jakości życia, poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych;
 e) prowadzenie nowatorskich i bardziej efektywnych działań na rzecz mieszkańców miasta,
 f) wykorzystywanie możliwości podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego jako uzupełnienia działań miasta w zakresie nie obejmowanym przez struktury samorządowe,
 g) otwarcie na innowacyjność, konkurencyjność poprzez możliwość indywidualnego wystąpienia z ofertą realizacji projektów konkretnych zadań publicznych, które obecnie prowadzone są przez samorząd,
 h) usystematyzowanie form i zasad współpracy miasta z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
 3. Cele programu realizowane są w szczególności poprzez:
 a) wykorzystywanie potencjału podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,
 b) obniżanie kosztów realizacji zadań publicznych w wyniku wykorzystania bezpłatnej pracy wolontariuszy,
 c) równy dostęp do informacji oraz wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności i współdziałaniu w celu zharmonizowania tych kierunków.

§ 5
Przedmiot współpracy
Przedmiotem współpracy władz Miasta z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest:
 a) realizacja zadań Miasta określonych w ustawach,
 b) zwiększenie efektywności działań na rzecz mieszkańców Miasta,
 c) tworzenie systemu monitorowania potrzeb społecznych oraz wypracowanie skutecznego sposobu zaspokajania tych potrzeb, przy uwzględnieniu standardu świadczonych usług.

§ 6
Zasady i formy współpracy
 1. Współpraca Miasta z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego będzie realizowana, w szczególności, w formie zlecania realizacji zadań publicznych poprzez:
 a) zlecanie podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego realizacji zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na ten cel, na zasadach określonych w ustawie,
 b) wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności,
 c) konsultowania projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych podmiotów,
 d) Umów o wykonanie inicjatywy lokalnej na zasadach określonych w ustawie,
 2. Zlecanie realizacji zadań może mieć formy:
 a) powierzania wykonywania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji, lub
 b) wspierania wykonywania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
 3. Zlecanie realizacji zadań publicznych odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, ogłaszanego i przeprowadzonego w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań. Jeżeli dane zadanie można zrealizować efektywniej, powierzenie może nastąpić w innym trybie, w szczególności w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych, przy porównywalności metod kalkulacji, kosztów oraz porównywalności opodatkowania.
 4. Współpraca realizowana jest w oparciu o zasady: pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności.
 5. Miasto może udzielać pożyczek, gwarancji, poręczeń organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3, na realizację zadań w sferze pożytku publicznego, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

§ 7
Zlecanie zadań na wniosek organizacji prowadzącej działalność pożytku publicznego
 1. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego mogą z własnej inicjatywy złożyć wniosek o realizację zadania publicznego, zgodnie z art. 12 ustawy.
 2. Wniosek zawiera w szczególności:
 a) opis zadania publicznego przeznaczonego do realizacji,
 b) szacunkową kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego.
 3. Miasto rozpatruje celowość realizacji zadania, biorąc pod uwagę:
 a) stopień, w jakim wniosek odpowiada priorytetowym zadaniom publicznym określonym w programie,
 b) zapewnienie wysokiej jakości wykonania danego zadania,
 c) środki dostępne na realizację zadań publicznych,
 d) korzyści wynikające z realizacji zadania przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego. 
 4. W terminie nieprzekraczającym 1 miesiąca od wpłynięcia wniosku, Miasto informuje o podjętym rozstrzygnięciu, a w przypadku stwierdzenia celowości realizacji zadania, informuje składającego wniosek o trybie zlecenia zadania publicznego oraz o terminie ogłoszenia otwartego konkursu ofert. 
 5. W przypadku wniosków o wpisanie danego przedsięwzięcia lub imprezy do budżetu miasta na następny rok kalendarzowy wnioski należy składać do końca września.

§ 8
Otwarty konkurs ofert
 1. Miasto zamierzając zlecić realizację zadania publicznego organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego, ogłasza otwarty konkurs ofert.
 2. Termin składania ofert nie może być krótszy niż 21 dni od ukazania się ostatniego ogłoszenia.
 3. Ogłoszenie powinno zawierać informacje o:
 a) rodzaju zadania,
 b) wysokości środków przeznaczonych na realizację zadania,
 c) zasadach przyznawania dotacji,
 d) terminach i warunkach realizacji zadania,
 e) terminie składania ofert,
 f) trybie i kryteriach stosowanych przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert,
 g) zrealizowanych przez Miasto w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym prowadzącym działalność pożytku publicznego.
 4. Otwarty konkurs ofert ogłasza się:
 a) Biuletynie Informacji Publicznej,
 b) w siedzibie Urzędu Miasta,
 c) na stronie internetowej miasta. 
 5. Oferta zawiera w szczególności:
 a) szczegółowy zakres rzeczowy zadania proponowanego do realizacji,
 b) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
 c) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,
 d) informację o wcześniejszej działalności organizacji składającej ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie,
 e) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł,
 f) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.
 6. Dwie lub więcej organizacji prowadzących działalność pożytku publicznego, mogą złożyć ofertę wspólnie.
 7. Oferta wspólna zawiera informacje jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne  organizacje oraz sposób reprezentacji organizacji wobec Miasta. 

§ 9
Tryb małych zleceń
 1. Na wniosek podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, zgodnie z art. 19a ustawy, Miasto może zlecić wykonanie realizacji zadania publicznego o charakterze lokalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert, jeśli spełnione są łącznie następujące warunki:
 a) zadanie musi mieć charakter lokalny lub regionalny,
 b) wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10 000,00 zł,
 c) zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni. 
 2. Miasto uznając celowość realizacji zadania, zleca je po przedstawieniu przez organizację oferty.
 3. Miasto w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia wpłynięcia oferty, zamieszcza ofertę na okres 7 dni:
 a) w Biuletynie Informacji Publicznej,
 b) w siedzibie organu Urzędu Miasta,
 c) na stronie internetowej Miasta. 
 4. W ciągu 7 dni, można zgłaszać Miastu uwagi do oferty.
 5. Po upływie terminu i rozpatrzeniu uwag, Miasto zawiera umowę na realizację zadania.
 6. Łączna kwota środków finansowych przekazanych przez Miasto tej samej organizacji prowadzącej działalność pożytku publicznego, w trybie określonym w ust. 1, w danym roku kalendarzowym, nie może przekroczyć kwoty 20 000,00 zł. 

§ 10
Inicjatywa lokalna
 1. W ramach inicjatywy lokalnej mieszkańcy Miasta bezpośrednio lub za pośrednictwem organizacji prowadzącej działalność pożytku publicznego, mogą złożyć wniosek o realizacje zadania publicznego do Miasta, na terenie którego mają miejsce zamieszkania lub siedzibę, w zakresie:
 a) działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych, obejmującej w szczególności budowę, rozbudowę, remont dróg, kanalizacji, sieci wodociągowej, budynków oraz obiektów architektury stanowiącej własność Miasta,
 b) działalności charytatywnej, podtrzymania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej, działalności na rzecz mniejszości narodowych, etnicznych oraz języka regionalnego, kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, promocji i organizacji wolontariatu,
 c) edukacji, oświaty i wychowania dotyczących nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania,
 d) działalności w sferze kultury fizycznej i turystyki dotyczących wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu oraz turystyki i krajoznawstwa, 
 e) ochrony przyrody, w tym zieleni w miastach i wsiach dotyczących ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego,
 f) porządku i bezpieczeństwa publicznego.
 2. Tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej, Miasto określi w drodze zarządzenia, uwzględniając przede wszystkim wkład pracy społecznej w realizację inicjatywy lokalnej.
 3. Miasto dokonując oceny wniosku, bierze pod uwagę szczegółowe kryteria oceny wniosku oraz jego celowość z punktu widzenia potrzeb społeczności lokalnej.
 4. Po uwzględnieniu wniosku, Miasto zawiera na czas określony umowę o wykonanie inicjatywy lokalnej z wnioskodawcą. Zobowiązanie wnioskodawcy może polegać na świadczeniu pracy społecznej, na świadczeniach pieniężnych lub rzeczowych.
 5. Wnioskodawca może na podstawie umowy użyczenia otrzymać od jednostki samorządu terytorialnego na czas trwania umowy rzeczy konieczne do wykonania inicjatywy lokalnej.
Miasto wspólnie z wnioskodawcą opracowuje dokumenty niezbędne do przeprowadzenia inicjatywy lokalnej, w tym harmonogram i kosztorys.

§ 11
Zadania do realizacji zlecane przez miasto
 1. Zakres zadań, które mogą być realizowane przy współpracy z organizacjami prowadzącymi
działalność pożytku publicznego, obejmuje zadania publiczne w sferze:
a) pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
b) działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym;
c) działalności charytatywnej;
d) podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
e) działalności na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego;
f) ochrony i promocji zdrowia;
g) działalności na rzecz osób niepełnosprawnych;
h) promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy;
i) działalności na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn;
j) działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym;
k) działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;
l) działalności wspomagającej rozwój techniki, wynalazczości i innowacyjności oraz rozpowszechnianie i wdrażanie nowych rozwiązań technicznych w praktyce gospodarczej;
m) działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
n) nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
o) wypoczynku dzieci i młodzieży;
p) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
q) wspierania i upowszechniania kultury fizycznej;
r) ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
s) turystyki i krajoznawstwa;
t) porządku i bezpieczeństwa publicznego;
u) obronności państwa i działalności Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
v) upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji;
w) ratownictwa i ochrony ludności;
x) pomocy ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych i wojen w kraju i za granicą;
y) upowszechniania i ochrony praw konsumentów;
z) działalności na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
aa) promocji i organizacji wolontariatu;
bb) pomocy Polonii i Polakom za granicą;
cc) działalności na rzecz kombatantów i osób represjonowanych;
dd) promocji Rzeczypospolitej Polskiej za granicą;
ee) działalności na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka;
ff) przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym;
gg) działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, ustawy.
 2. Szczegółowy zakres zadań:
 a) upowszechniania kultury – w zakresie wspierania przedsięwzięć artystycznych: festiwali, konkursów, przeglądów spotkań, plenerów, wystaw, warsztatów, seminariów, konferencji, szkoleń, kursów poprzez dofinansowanie organizacji imprez oraz fundowanie nagród; promowanie dokonań artystycznych dzieci i młodzieży; 
 b) upowszechniania kultury fizycznej i sportu - w zakresie wspierania inicjatyw sportowo-rekreacyjnych, zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych dla dzieci i młodzieży, realizowanych przez uczniowskie kluby sportowe oraz inne organizacje kultury fizycznej, poprzez dofinansowanie organizacji imprez oraz fundowanie nagród; 
 c) turystyki, krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży – w zakresie inicjatyw turystyczno-rekreacyjnych, organizację rajdów, marszów i innych imprez turystycznych;
 d) ratownictwa i ochrony ludności – wsparcie finansowe związane z organizacją i funkcjonowaniem na terenie Miasta  Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego; 
 e) integracji osób niepełnosprawnych z terenu Świeradowa-Zdroju,
 f) integracji środowisk emerytów, rencistów, Sybiraków i Kombatantów RP – w zakresie inicjatyw integracyjno-rozrywkowych, organizacji uroczystości państwowych itp.

§ 12
Terminy 
1. Program współpracy uchwalony jest na lata 2014-2015.
2. Każdego roku ogłoszone zostaną otwarte konkursu na realizację zadań publicznych według zasad określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 
3. Konkursy zostaną ogłoszone do dnia 14 lutego każdego roku.  
4. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze oferty.
5. Dopuszcza się ogłoszenie następnych konkursów na zasadach ustalonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 13
Środki finansowe
Wysokość środków finansowych na realizację poszczególnych zadań zostanie zapisana w budżecie miasta Świeradów-Zdrój.

§ 14
Lokale i budynki
Podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego mogą być nieodpłatnie udostępnione lokale urzędu oraz inne obiekty będące w posiadaniu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój na potrzeby realizacji celów statutowych związanych z ich działalnością po uzgodnieniu z właściwym Referatem.

§ 15
Ocena realizacji programu
Co roku, program współpracy będzie oceniany pod względem merytorycznym, organizacyjnym i finansowym przez Radę Miejską na podstawie sprawozdań składanych przez Burmistrza Świeradowa-Zdroju. Wnioski posłużą władzom do analizy efektów programu, zaś Organizacjom do usprawnienia ich działalności, szczególnie w sferze kontaktów z samorządem lokalnym. Ponadto, będą one podstawą do dokonania niezbędnych zmian w celu zwiększania efektywności programów współpracy uchwalanych na lata następne.

§ 16
Sposób tworzenia programu
Projekt programu współpracy przygotowywany zgodnie z uchwałą Nr II/12/2010 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 14 grudnia 2010 r. w sprawie: sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji. 

§ 17
Komisje konkursowe i zasady działania 
 1. Burmistrz Miasta Świeradów-Zdrój ogłaszając otwarty konkurs ofert powoła komisje konkursową w celu zaopiniowania złożonych ofert, w skład której wchodzą:
 a)  pracownicy Urzędu Miasta Świeradów-Zdrój, 
 b) osoby reprezentujące podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, z wyłączeniem osób reprezentujących ww. podmioty biorące udział w konkursie.
 2. Członkowie komisji wybierają  spośród siebie przewodniczącego. 
 3. Komisja konkursowa rozpatruje  oferty w terminie podanym w ogłoszeniu  konkursowym.
 4. Komisja konkursowa przystępując do rozstrzygnięcia konkursu ofert, dokonuje następujących czynności: 
 a) sprawdza prawidłowość ogłoszenia konkursu, 
 b) odrzuca oferty zgłoszone po wyznaczonym terminie, 
 c) ocenia złożone oferty pod względem formalnym, (poprawne wypełnienie oferty oraz komplet załączników), 
 d) ocenia możliwość realizacji zadania przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust 3 ustawy, 
 e) ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, 
 f) ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, które będą realizować zadanie,  
 g) ocenia planowany udział środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego (z zastrzeżeniem, że czynnik ten jest brany pod uwagę jedynie w przypadku zlecenia realizacji zadań w formie wspierania),  
 h) ocenia planowany przez organizację pozarządową wkład rzeczowy i osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków, 
 i) ocenia analizę i ocenę realizacji wcześniej zleconych zadań publicznych (w przypadku organizacji pozarządowych lub podmiotów uprawnionych do prowadzenia działalności pożytku publicznego, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne), uwzględniając rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków, 
 j) po zapoznaniu się z merytoryczną treścią ofert, każdy członek komisji konkursowej dokonuje indywidualnie punktowej oceny na karcie, zgodnie ze wskaźnikami określonymi w ogłoszeniu konkursowym, 
 k) przewodniczący komisji sumuje punkty wszystkich członków komisji. Wybrana zostaje oferta która otrzymała najwięcej punktów. W przypadku kiedy dwie lub więcej ofert otrzymają jednakową ilość punktów, decydujący głos przy wyborze oferty należy do Burmistrza Miasta Świeradowa-Zdroju. 
 5. Po wyborze ofert komisja sporządza protokół zawierający: 
 a) oznaczenie miejsca i czasu konkursu, 
 b) imiona i nazwiska członków komisji konkursowej, 
 c) liczbę zgłoszonych ofert, 
 d) wskazanie ofert odpowiadających warunkom konkursu, 
 e) wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom konkursu lub zgłoszonych po terminie; 
 f) średnią arytmetyczną punktów przyznawanych przez wszystkich członków komisji, zgodnie ze wskaźnikami określonymi w ogłoszeniu konkursowym,  
 g) propozycję rozstrzygnięcia  konkursu, wraz z uzasadnieniem wyboru oferty, 
 h) podpisy członków komisji. 
 6. Protokół z rozstrzygnięcie konkursu, przewodniczący komisji przekazuje do ostatecznej akceptacji Burmistrzowi Miasta.    
 7. Komisja konkursowa rozwiązuje się z chwilą rozstrzygnięcia konkursu ofert. 
§ 18
Postanowienia końcowe
1. Wnioski, uwagi i propozycje dotyczące funkcjonowania programu podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego mogą zgłaszać Burmistrzowi za pośrednictwem właściwych Referatów lub jednostek.
2. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego w okresie otrzymywania dotacji są zobowiązane do zamieszczania w swoich materiałach informacyjnych zapisów o finansowaniu lub dofinansowaniu zadania przez Gminę.
3. Referatem odpowiedzialnym za współpracę z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest Referat ds. Promocji Gminy, Turystyki, Kultury i Sportu, mieszczący się w Świeradowie-Zdroju przy ul. 11-go Listopada 35, tel. 75 71 36 482 – 83, fax 75 78 16 221.

Multimedia

Do pobrania