Świeradów-Zdrój, 06.03.2024
OGŁOSZENIE
Burmistrza Miasta Świeradów-Zdrój
o otwartym konkursie ofert na realizację zadań publicznych
w zakresie realizacji Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w 2024
I. Konkurs ogłoszony jest na podstawie:
Art. 11 ust. 1 i 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj . Dz. U. z 2023 r. poz. 571);
Uchwały nr LXXXII/461/2023 Rady Miasta w Świeradowie-Zdroju z dnia 30 listopada 2023 r. w sprawie Rocznego Programu Współpracy Miasta Świeradów-Zdrój z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami działalności pożytku publicznego na rok 2024
Uchwały nr LXXXIV/490/2024 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 25 stycznia 2024 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Świeradów-Zdrój na lata 2024-2025.
Przedmiotem konkursu jest zlecenie zadań w zakresie realizacji Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii. Konkurs obejmuje organizację zajęć będących alternatywną formą spędzania wolnego czasu przez dzieci, młodzież i dorosłych, tworzenie warunków do zdrowego i trzeźwego stylu życia, organizowaniu imprez sportowych i rekreacyjnych, popularyzacji uczestnictwa w aktywności ruchowej dla zachowania zdrowia fizycznego i psychicznego, działaniach w formie konkursów, zawodów sportowych promujących zdrowy i trzeźwy styl życia, wpływających na kształtowanie postaw i osobowości u dzieci i młodzieży,
II. Informacja o zadaniu:
Rekomendowane jest objęcie zajęciami sportowymi i rekreacyjnymi osób z grup ryzyka.
UWAGA:
Do konkursu mogą przystąpić organizacje pozarządowe, które zapewnią opracowane przez stowarzyszenie/ organizacje pozarządowe / realizacje programów profilaktycznych.
„Stop uzależnieniem” problemy: z alkoholem, paleniem tytoniu, agresją, przemocą w rodzinie, narkomanią, substancjami psychoaktywnymi, uzależnieniami behawioralnymi i innymi uzależnieniami społecznymi.
Wymagane autorskie programy profilaktyczne będą stanowić załącznik do oferty konkursowej.
Lp. |
Rodzaj zadań / nazwa zadania |
Opis |
Wysokość środków publicznych na realizację zadania planowana w budżecie |
1. |
Organizowanie letniego wypoczynku dla dzieci ze Świeradowa-Zdroju ( Osiedle Czerniawa) Minimum 20 uczestników ( rozdanie i zebranie kart kolonijnych , ustalenie terminu wyjazdu) |
Zorganizowanie wyjazdowych kolonii letnich wraz zapewnieniem transportu (autobusowego) w czasie letnich wakacji. nad morzem w ośrodku zlokalizowanym blisko morza. Ośrodek musi być wyposażony w pokoje 2, 3, 4 – osobowe z łazienkami. W ośrodku musi znajdować się stołówka ( 4 razy dziennie wyżywienie, stały dostęp do napojów. Suchy prowiant na wycieczki oraz w drodze powrotnej). Organizator zapewnia ubezpieczenie od NNW na kwotę 10.000,00 zł na czas pobytu w placówce. Uczestnikom należy zapewnić opiekę wychowawców i kierownika kolonii, opiekę medyczną – pielęgniarkę oraz lekarza, ratowników czy to na basenie, czy na plaży. Organizator musi zapewnić minimum dwie wycieczki autokarowe krajoznawcze, opłacić bilety wstępu. W czasie turnusu obowiązkowo musi zostać zrealizowany pogram profilaktyczny. |
Wysokość środków publicznych planowanych w budżecie Miasta Świeradów-Zdrój na realizację zadania w 2024 r. wynosi 30.000,00 (słownie: trzydzieści tysięcy) |
2. |
Upowszechnianie i organizowanie turystyki, krajoznawstwa, promocją zdrowego stylu życia. |
Propagowanie wiedzy o zdrowiu oraz aktywnym i zdrowym stylu życia poprzez sport, turystykę dla wszystkich mieszkańców naszego miasta. Działania społeczne, kulturalne, promocyjne, sportowe, turystyczne i rekreacyjne.
|
Wysokość środków publicznych planowanych w budżecie Miasta Świeradów-Zdrój na realizację zadania w 2024 r. wynosi 30.000,00 (słownie: trzydzieści tys. ). UWAGA: Wysokość środków publicznych może ulec zmniejszeniu, jeżeli na realizację zadania wpłynie więcej niż jedna oferta |
Forma realizacji: wsparcie poprzez przyznanie dotacji na dofinansowanie realizacji zadania.
Cel zadań:
Zorganizowanie wyjazdowych kolonii letnich wraz zapewnieniem transportu (autobusowego) w czasie letnich wakacji. nad morzem w ośrodku zlokalizowanym blisko morza. Ośrodek musi być wyposażony w pokoje 2, 3, 4–osobowe z łazienkami. W ośrodku musi znajdować się stołówka ( 4 razy dziennie wyżywienie, stały dostęp do napojów. Suchy prowiant na wycieczki oraz w drodze powrotnej). Organizator zapewnia ubezpieczenie od NNW na kwotę 10.000,00 zł na czas pobytu w placówce. Uczestnikom należy zapewnić opiekę wychowawców i kierownika kolonii, opiekę medyczną – pielęgniarkę oraz lekarza, ratowników czy to na basenie, czy na plaży. Organizator musi zapewnić minimum dwie wycieczki autokarowe krajoznawcze, opłacić bilety wstępu. W czasie turnusu obowiązkowo musi zostać zrealizowany pogram profilaktyczny.
działania prowadzone w ramach zadań będą miały na celu upowszechnianie rekreacji ruchowej, propagowanie i organizowanie turystyki, krajoznawstwa, promocją zdrowego stylu życia i aktywnej formy spędzania wolnego czasu;
Opis zadania: Działania planowane w ramach organizacji kolonii będą miały charakter otwarty i skierowane zostaną do wszystkich dzieci i młodzieży uczęszczających do świeradowskich szkół.
Działania planowane w ramach realizacji upowszechniania turystyki i krajoznawstwa będą miały charakter otwarty i skierowane zostaną do wszystkich mieszkańców, mając na celu: działalność integracyjną, działalność prozdrowotną, działalność kulturalną i edukacyjną, realizację pasji i zainteresowań.
Działania mogą przybrać formę: spotkań, wycieczek pieszych, wyjazdów, rajdów, pogadanek, ćwiczeń budujących sprawność i podobnych.
Informacja o planowanych działaniach będzie miała charakter ogólnodostępny – podany do publicznej wiadomości m. in. w Notatniku Świeradowskim, na stronie internetowej miasta www.swieradowzdroj.pl , w mediach społecznościowych miasta i/lub organizacji, na miejskich tablicach ogłoszeń, w MBP Izerka oraz w MCKAiPG „Stacja Kultury”.
Oczekiwania i formy dotyczące realizacji zadania:
w przypadku organizacji kolonii:
dokumentacja wymagana przy realizacji zadania:
listy uczestników poszczególnych zajęć;
szczegółowy harmonogram realizacji zadania i w ramach niego realizowanych zajęć;
programy poszczególnych zajęć;
inna dokumentacja (plakaty, ogłoszenia w prasie/mediach społecznościowych, kronika, dokumentacja fotograficzna).
w przypadku upowszechniania i organizowania turystyki:
działania w formie wykładów, pogadanek, spotkań tematycznych – dla minimum 15 osób,
działania w formie imprez plenerowych, ogniska – dla min. 25 osób;
działania w formie wyjazdów:, rajdów, wycieczki krajoznawcze – dla min. 30 osób
dokumentacja wymagana przy realizacji zadania:
listy uczestników poszczególnych zajęć;
szczegółowy harmonogram realizacji zadania i w ramach niego realizowanych zajęć;
programy poszczególnych zajęć;
inna dokumentacja (plakaty, ogłoszenia w prasie/mediach społecznościowych, kronika, dokumentacja fotograficzna).
Zakres oczekiwanych rezultatów zadania:
Organizacja składająca ofertę może zaplanować dodatkowe rezultaty i wskaźniki. Rezultaty powinny być dostosowane do zakładanych form realizacji zadania i mieć wskaźniki, o których mowa poniżej.
Wskaźniki realizacji zadania:
liczba osób, do których skierowane jest zadania;
liczba działań planowanych w trakcie realizacji zadania;
czas trwania działań planowanych w trakcie realizacji zadania;
odsetek uczestników, którzy zwiększyli swoją aktywność społeczną.
Zadanie uznaje się za rozliczone w przypadku osiągnięcia min. 80% rezultatów.
Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej i podmiotu zrównanego realizującego zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniony co najmniej w minimalnym wymiarze, o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp alternatywny.
Adresaci: Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych i podmiotów zgodnie z art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj . Dz. U. z 2023 r. poz. 571), którym celem statutowym jest m. in. Organizacja zajęć dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców miasta.
III. Terminy i warunki realizacji zadania:
Niniejszy konkurs obejmuje zadania publiczne, których realizacja rozpocznie się od dnia podpisania umowy i będzie trwać do dnia 31 grudnia 2024 roku, w przypadku organizacji kolonii od dnia podpisania umowy do 31.08.2024 .
Czas realizacji powinien obejmować: okres przygotowania, przeprowadzenia, zakończenia i rozliczenia zadania.
Zadania powinny być realizowane z najwyższą starannością, w sposób celowy, zgodnie z zawartą umową.
Dopuszcza się w trakcie realizacji zadania możliwość dokonywania przesunięć w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami o 20% z zachowaniem danego kosztu oraz nie dodając nowego, z zastrzeżeniem kosztów osobowych, w których dopuszczalna wysokość przesunięć może wynosić 10% (dot. wynagrodzenia trenerów itp.). Zmiany do wyżej określonych poziomów nie wymagają aneksu do umowy.
Oferent powinien posiadać doświadczenie i kwalifikacje niezbędne do realizacji zadania będącego przedmiotem konkursu.
6. Podmioty, które otrzymują dotację na realizację zadania są zobowiązane zamieszczać w sposób czytelny
informację, że realizowane zadanie jest „dofinansowane ze środków funduszu rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii ” Informacja ta powinna być podana stosownie do charakteru zadania.
7.Oferent zobowiązany jest do podania dodatkowych informacji dotyczących rezultatów realizacji zadania publicznego, o których mowa w części III. pkt 6 wzoru oferty realizacji zadania publicznego.
Wybór oferty przez Burmistrza Miasta Świeradów-Zdrój jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy ze Zleceniobiorcą (Oferentem).
W sytuacji rezygnacji przez Oferenta z przystąpienia do zawarcia umowy bądź niemożności osiągnięcia celu zakładanego w ofercie, Burmistrz Miasta Świeradów-Zdrój może podjąć decyzję o przyznaniu niewykorzystanej kwoty dotacji wybranemu podmiotowi, którego oferta uzyskała w konkursie ilość punktów kwalifikujących zadanie do dofinansowania.
IV. Zasady przyznawania dotacji:
Konkurs rozstrzyga Burmistrz Miasta Świeradów-Zdrój po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
Postępowanie konkursowe zostanie przeprowadzone przy uwzględnieniu zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 571).
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
Dotacja na dofinansowanie realizowanego zadania dotyczy wsparcia realizacji zadania. Dofinansowanie nie może przekraczać 90% całkowitych kosztów zadania. Oferent musi wykazać 10% wkład własny i/lub z innych źródeł. W tym finansowy udział własny lub z innych źródeł nie może być mniejszy niż 5% całkowitych kosztów zadania. Oferent może wykazać 5% niefinansowy udział własny (praca wolontariuszy, nieodpłatna praca członków organizacji).
Kwota przyznanej dotacji może być niższa od wnioskowanej w ofercie. W takim przypadku oferentowi przysługuje prawo negocjowania zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania lub rezygnacja z jego realizacji.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej.
Dotacja nie może być wykorzystana na:
zadania i zakupy inwestycyjne;
zakup sprzętu i wyposażenia przekraczającego 20% wysokości przyznanej dotacji;
zakup artykułów spożywczych, z wyjątkiem wody i napojów o wartości nie przekraczającej 5% wysokości przyznanej dotacji;
pokrycie kosztów utrzymania biura (delegacje, koszty przesyłek, zakup artykułów biurowych, opłat bankowych i telefonicznych) oraz świadczenia usług księgowych;
budowę, zakup lub remont budynków;
pokrycie deficytu wcześniej zrealizowanych przedsięwzięć;
zakup gruntów;
opłacenie zadań koordynatora.
V. Warunki składania ofert.
Oferent zobowiązany jest do złożenia oferty zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tego zadań (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
Wzór oferty dostępny jest na stronie:
https://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/a,21071,wzory-dokumentow-dotyczace-otwartych-konkursow-ofert.html w zakładce -> Organizację pozarządowe / Informacje dla organizacji / Konkursy ofert / Konkursy ofert 2024/
www.swieradowzdroj.pl w zakładce: Nasze miasto / Konkursy ofert/ Konkursy ofert 2024.
Oferty należy złożyć opatrzone nazwą zadania (należy wpisać nazwę zadania z tekstu ogłoszenia konkursowego oraz własny tytuł projektu).
Oferty powinny spełniać wymogi określone w art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 571).
Do oferty konkursowej należy dołączyć:
w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów);
wypis z właściwej ewidencji w przypadku podmiotów, które nie figurują w Krajowym Rejestrze Sądowym;
w przypadku podmiotów składających ofertę wspólną – porozumienie między oferentami określające prawa i obowiązki zleceniodawców;
numery PESEL osób uprawnionych do podpisania umowy na realizację zadania ogłoszonego w ofercie,
kserokopie aktualnego statutu na podstawie, którego oferent działa;
uchwałę walnego zgromadzenia upoważniające członków zarządu do podpisywania dokumentów;
oświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego wraz ze wskazaniem numeru konta oferenta;
inne dokumenty istotne dla oceny oferty – np. zaświadczenie o przygotowaniu merytorycznym osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację zadania publicznego, uprawnienia do prowadzenia zajęć w poszczególnych grupach wiekowych, kopie umów ze sponsorami, listy intencyjne, patronaty medialne.
Wszystkie kserokopie winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania Oferenta.
Oferty należy składać odrębnie na każde z realizowanych przedsięwzięć. W przypadku składania przez Oferentów więcej niż jednej oferty, wymagany jest jeden komplet załączników do jednej z ofert z odpowiednią adnotacją na pozostałych ofertach.
VI. Termin i miejsce składania ofert:
Oferty wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta Świeradów-Zdrój – osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres:
Urząd Miasta Świeradów-Zdrój,
ul. 11 Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój.
Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 marca 2024 roku do godziny 14.00.
W przypadku ofert przesłanych pocztą decyduje data wpływu do Urzędu Miasta Świeradów-Zdrój, a nie data stempla pocztowego.
Nie będą przyjmowane oferty przesyłane drogą elektroniczną.
Oferty złożone na niewłaściwych drukach lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Oferty mogą być uzupełniane pod względem formalnym w terminie 3 dni od daty powiadomienia Oferentów: telefonicznie lub e-mailem.
Oferty które nie zostaną uzupełnione lub będą nie kompletne zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
VII. Termin, tryb i kryteria wyboru oferty:
Postępowanie w sprawie przyznania dotacji odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 571)
Rozpatrywanie ofert nastąpi w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od dnia zakończenia przyjmowania ofert.
Komisja Konkursowa dokona oceny merytorycznej ofert oraz przedstawi propozycję wysokości dotacji Burmistrzowi Miasta Świeradów-Zdrój, który podejmie ostateczną decyzję.
Oferty rozpatrywane będą z uwzględnieniem następujących kryteriów:
Merytoryczna wartość i atrakcyjność oferty: możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta, przejrzystość harmonogramu realizacji zadania, zasięg i obszar działania, planowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie publiczne: 0 – 50 pkt
Kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego: czytelność i zasadność przedstawionej kalkulacji kosztów, adekwatność przewidzianych kosztów do złożonych działań: 0 – 15 pkt
Udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego: 0 – 15 pkt.
Planowany przez oferenta wkład rzeczowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków: 0 – 15 pkt.
Doświadczenie podmiotu w realizacji zadań we współpracy z gminą (m. in. rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych dotacji: 0 – 5 pkt.
Każdy z członków Komisji ocenia ofertę indywidualnie i przyznaje punkty, zgodnie z zaproponowanym kryterium.
Oferta zaopiniowana prze Komisję do dofinansowania musi uzyskać łącznie minimalną liczbę punktów 60.
Burmistrz Miasta Świeradów-Zdrój zastrzega sobie prawo do odstąpienia od rozstrzygnięcia, w części lub w całości, otwartego konkursu ofert bez podania przyczyn.
VIII. Informacja o rozstrzygnięciu konkursu:
Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świeradów-Zdrój na stronie http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/ w zakładce: Organizację pozarządowe / Informacje dla organizacji / Konkursy ofert / Konkursy ofert 2024/ oraz w siedzibie Urzędu Miasta Świeradów-Zdrój w miejscu przeznaczonym do zamieszczania ogłoszeń.
Decyzja o wynikach konkursu jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
Oferent zostanie powiadomiony telefonicznie lub listownie o przyznaniu dofinansowania.
Oferty wraz z załącznikami nie będą zwracane Oferentom.
IX. Umowa
Przed podpisaniem umowy Oferent zobowiązany jest do dostarczenia oświadczenia o zgodności odpisu z rejestru ze stanem faktycznym i prawnym w dniu podpisania umowy.
W przypadku kwoty dotacji niższej niż wnioskowana, Oferent zobowiązany jest do złożenia skorygowanej oferty (uwzględniającej wysokość przyznanych środków) na realizację zadania publicznego według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 208 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania będzie regulować umowa zawarta pomiędzy wyłonionym Oferentem a Gminą Miejską Świeradów-Zdrój.
Koszty związane z realizacją dotowanego zadania powstałe przed datą podpisania umowy, a mieszczące się w terminie realizacji zadania publicznego mogą być pokryte ze środków własnych Oferenta.
X. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania tego samego rodzaju, co będące przedmiotem niniejszego konkursu w 2023 roku wynosiła 49.600,00 zł.
Burmistrz Miasta Świeradów-Zdrój
Roland Marciniak
Wykonanie: amistad.pl © Świeradów-Zdrój, ul. 11 Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój; tel. (75) 78 16 489; email: it@swieradowzdroj.pl | Deklaracja dostępności