Świeradów-Zdrój

SZLAK ŻÓŁTY

2018-07-20 12:12:31
A+ A-

Szlak Żółty swój początek bierze od Stogu Izerskiego i ciągnąc się wzdłuż niedaleko położonej granicy polsko-czeskiej prowadzi na znaną wszystkim  górołazom Chatkę Górzystów - dziś schronisko serwujące przepyszne naleśniki. Dalej szlak biegnie do Rozdroża pod Kopą, gdzie przecina się ze szlakiem czerwonym (w miejscu przecięcia, skręcając na wschód można dojść Rozdroża Izerskiego - Kopalnia i idąc dalej tym samym szlakiem niebawem dochodzi się do nieczynnej dziś Kopalni kwarcu "Stanisław"). Podążając dalej szlakiem żółtym dochodzi się do Rozdroża Izerskiego, gdzie następuje zmiana biegu szlaku - obecnie szlak przebiega pomiędzy wzgórzami Piaszczysta i Świerkowiec i przy ruinach Hochstein Hutte odbija w lewo. Dalej biegnie prosto do punktu o nazwie "Rondo", gdzie rozchodzi się kolejno - z prawej strony do Chromca, zaś z lewej strony zmierza w kierunku Byczej Chaty i źródła św. Wolfganga (Wolframowe źróło). Dalej biegnie wzdłuż Ciemnego Wądołu, przez przecznicę aż do skrzyżowania w Rebiszowie.